sobota 7. ledna 2017

My Yankee Story

 Zdravím lidičky, dneska jsem se rozhodla vám popsat svou cestu skrze YC, a ano uvědomuji si jak strašně absurdní tenhle koníček je, jak absurdní je o něm psát, ale je to můj koníček se vším všady a díky svíčkám jsem poznala mnoho milých, laskavých a super lidí.

  Poprvé jsem o značce Yankee Candle slyšela v nějakém videu či četla v časopise nebo na blogu.Mojí reakci si dovedete představit, asi se od většiny moc nelišila-nikdy bych nedala 600 za svíčku nebo 60 za takovou mini svíčku- v té době jsem zkoušela různé svíčky, hlavně Ikea a drogérie, všechno to špatně hořelo a vonělo jen před zapálením.Nechápala jsem smysl "vonných" svíček a proč to lidi kupují, když to nevoní (což nechápu stále).Moje top byla Apple&Cinnamon od Air Wick, kterou jsem koupila ve slevě a dlouho přemýšlela zda za ní tu 100 dám (zde je nutno podotknout, že jsem studovala střední školu, takže mé finance se změnili, ale v tu dobu to pro mě byla hromada peněz).Tahle svíčka, ale opravdu dobře hořela a hezky voněla.
  Prázdniny po škole jsem šla na brigádu do obchodu s oblečením, má šéfka pálila vosky v aromalampě, poblíž oblečení, což se mi vůbec nelíbilo, neboť jsem se vždy bála, aby něco nechytlo nebo se neušpinilo od vosku.Taky pálila samé květinové vůně, což nemusím, nebo spíš mi to smrdí.Šéfová byla pěkně křivá, podlá a zlá osoba, bohužel jsem si jí s vosky spojila a měla k nim averzi.Je zajímavé na to vzpomínat takhle zpětně, ale zaplať pánbůh, že je to už tak dlouho.
  Přeci jenom můj první produkt od YC byl vosk Beach Wood.Neměla jsem aromalampu, ale tu krásnou vůni jsem tak nechat nemohla, a tak mi ležel snad rok na stolku vedle zrcátka a stále jsem k němu čichala.Mohla jsem si pořídit aromalapmu, ale averze z minulosti byla větší.
  Takže první, co jsem od Yankee pálila byla votivní svíčka.Z výletu v Drážďanech, jsem si z Müllera přivezla dvě votivky a kalíšek (který jsem bohužel před pár dny rozbila).První byla Black Cherry a druhá Home Sweet Home.Jako první jsem pálila Black Cherry, byla jsem nadšená z vůně, intenzity i hoření-tohle byla vonná svíčka!Sice jsem netušila zda budu kupovat další takhle drahou svíčku, ale nalepila jsem si etiketku do sešitu.Pak přišla na řadu Home Sweet Home, zpětně si uvědomuji, že zde jsem se nechala polapit, miluju tu vůni.Etiketka šla opět do sešitu.
  A tak jsem si čas od času koupila nějakou votivku a tvrdila, že bych si, ale v žádném případě nekoupila svíčku ve skle.
  Zlom přišel na Dnech Marrianne, kdy jsem si koupila svou nejmilovanější vůni Snowflake Cookie ve středním HW a Fluffy Towels, protože mé sestře vypadla z rukou (tak jsme ji na půl zaplatili-museli jsme no).Fluffy Towels jsem pálit nemohla a všemožně sháněla nějaký obal, Snowflake Cookie jsem nepálila dlouho, neboť ta vůně je dokonalá a je to můj poklad, pálit jsem si začala až po cca roce, když už jsem měla asi 3 další svíčky.Proč?Napadlo mě, jakou asi taková svíčka má trvanlivost.
  Jelikož ráda píšu, tak mě životem vždy provázel nějaký blog, založily jsem si blog o pohodě, kde jsem psala i o YC, ale byla to velká slátanina i na mě, takže jsem ho zrušila a založila tento, s úmyslem psát hlavně o knihách, ale také o vůních YC, čajích a sušenkách, receptech, vytvořit místo pohody.Nějak se to zvrtlo a je to tu samé YC.Ale svou úlohu plní a pojala jsem ho jako své veřejné poznámky, hlavně tedy YC (knihy jsou zde pomálu, protože je velmi obtížné napsat smysluplnou recenzi knihy, aniž by jste neprozradili děj, je to opravdu vyčerpávající, a já mám takové pravidlo, "dělej to pořádně nebo vůbec").Mám tenhle blog ráda.
  Na Mimibazaru jsem našla paní, která inzerovala vůně, které jsou v Evropě nedostupné a udělala objednávku.Trochu jsem se bála, aby nešlo o nějakou podvodnici, ale ukázala se velmi spolehlivou a za poměrně krátký čas jsem si dělala další objednávku.Nakupuji u ní pravidelně dodnes.
  Tady jsem si někde pořídila aromalampu z Kíku za asi 50 Kč, vejde se do ní půlka vosku, což znamená půlení a je z toho svinčík, ano zde jsem ještě vosky neměla příliš v lásce.
  A jednoho dne jsem objevila, ani nevím jak, Yankee Candle tlachání na Facebooku, což byla (ano, byla, nedávno nám ji nějaký " miláčci" smazali) skupina lidí se stejnou diagnózou-YC posedlost, já se držím stále v ranném stádiu choroby, ač se to nezdá.Byla to skupina super lidí, mezi nimiž se cítím dodnes dobře.Při obnovování komunity se obzvláště projevila soudržnost těhle lidí, kdy se každý snažil do nové skupiny pozvat lidi, co si pamatoval.
  Dneska vím dlouho dopředu velkou část novinek, vůně měsíce, které budou ve slevě tak na rok dopředu, zkusila jsem velkou spoustu vůní, doma mám obří hromadu vosků, votivek a svící.Nejvíc vyhledávám již ukončené vůně a v poslední době vosky, kvůli jednoduššímu skladování, jinak je mám stejně ráda jako votivky, za což se jistě zasloužila moje babička, která mi koupila k minulým Vánocům lampu od YC, která je krásná a vejde se do ní celý vosk.


  Inu, doufám, že se vám tohle povídání líbilo, možná jste na tom stejně, možná ne.Každopádně budu ráda, pokud mi napíšete, jestli máte také nějaký takový koníček.

A děkuji, že můj blog čtete, je tu pro Vás...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Přeji krásný den... =)